Een logo met een verhaal

Een logo is de primaire bouwsteen van een visuele identiteit. Achter de opbouw van het logo zit het verhaal. Madeleines verhaal. 

Zo verwijst de dualiteit in de figuur Madeleine (apostel der apostelen vs. zondares, blauw vs. rood) naar de missie van de site. 

Madeleine bekent kleur

Omdat Madeleine gelooft in een wereld voorbij de zwart-wittegenstellingen, krijgt de visuele identiteit van Madeleine kleur.
Die kleuren zijn niet lukraak gekozen. Hun symboliek benadrukt de missie van Madeleine.

De regel van Madeleine

Het huis van Madeleine, het kleine stukje hemel, heeft praktische regels die zo goed mogelijk moeten worden nageleefd. 

Enerzijds zijn er de regels voor het uitwerken van de visuele identiteit of de huisstijl. Die wordt doorheen deze merkgids in detail beschreven. 
Anderzijds is er de missie van Madeleine, het conceptuele gedachtengoed, wat betekent dat er in praktische realisaties aan een aantal zaken voldaan moet worden. 

Samengevat: binnen de branding van ‘Madeleine’ respecteren we de regel van drie.