Een logo met een verhaal
Achter de opbouw van het logo van Madeleine in Brugge zit een verhaal. Madeleines verhaal.
Zo verwijst de dualiteit in de figuur Madeleine (apostel der apostelen vs. zondares, blauw vs. rood) naar de missie van de site.
Madeleine bekent kleur
Omdat Madeleine gelooft in een wereld voorbij de zwart-wittegenstellingen, krijgt de visuele identiteit van Madeleine kleur.
Die kleuren zijn niet lukraak gekozen. Hun symboliek benadrukt de missie van Madeleine.
De regel van Madeleine
Het huis van Madeleine, het kleine stukje hemel, heeft praktische regels die zo goed mogelijk moeten worden nageleefd.
Enerzijds zijn er de regels voor het uitwerken van de visuele identiteit of de huisstijl. Die wordt doorheen deze merkgids in detail beschreven.
Anderzijds is er de missie van Madeleine, het conceptuele gedachtengoed, wat betekent dat er in praktische realisaties aan een aantal zaken voldaan moet worden.
Samengevat: binnen de branding van ‘Madeleine’ respecteren we de regel van drie.
Dit is het resultaat van een mooie samenwerking met ontwerpbureau PK Projects.